Saturday, November 1, 2014

A to Z

Hidup kita ni berputar macam roda. Bukan roda impian, Tapi roda kehidupan. Ada masa kita kat bawah , ada masa kita kat atas. Bila kita senang ramai yang di sekeliling kita tapi bila kita jatuh ade berapa je yang masih dengan kita. Itu lah sahabat yang setia. Mak aku kata cr kawan yang bole senang sama sama susah sama sama tapi dunia IT zaman sekarang ni mana nak cari orang macam tu bro? mana ? mana ? . Sekarang ni semua nya hujung jari. Jari berirama menaip itu ini tapi hati belum tentu mempunyai niat.

Sebagai seorang insan di muka bumi yang maha Esa ni, aku mempunyai impian dan harapan. Alhamdulillah, pada awal awal zaman kegemilangan aku, aku berusaha mencapai impian aku. Tapi sebab zaman IT ni lah aku benci dengan diri sendiri!. Laman sosial merosakan segala impian dah harapan aku. Straight to de point, aku ketepikan impian aku sebab seorang perempuan. Bodoh! bodoh sbb syg perempuan yang nak gunakan aku. Lagi bodoh bila sebenarnya ada perempuan yang lebih syg aku dan sanggup tunggu aku. Bukan nk kata hot tp ini kenyataan.

Aku bersyukur dengan doa dr yang tersayang ibu bapa dan adik beradik aku. Aku tinggalkan kebodohan aku. Aku nak berubah! berubah untuk kebaikkan. Kalau semua ni tk pernah terjadi sekarang ni aku dah A sampai N. Tinggal sisa sisa je nak sampaikan Z. Tapi , sbb IT sbb lama sosial pukimak ni aku terpaksa merangkak dr A semula.

Dah berapa malam tak tidur mengenangkan nasib diri. Rasa bodoh! Pernah terlintas dalam hati kenapa aku tak mati saje, tp aku fikir tuhan bg aku bernafas sbb untuk aku perbaiki  kesilapan aku dan kembali ke jalan yang benar. Bangun dari bawah untuk dpt tempat teratas. A to de Z .

No comments:

Post a Comment